Būkime orginaliausia savo paties kopija!
 

Skaniausi desertų receptai alergiškiems ar netoleruojantiems

Visuomenėje tapo tendencinga atsisakyti mėsos, pieno, produktų turinčių glitimo ir panašiai. Vieni tai daro sveikatos, kiti religinių, treti dar kitų įsitikinimų vedini, dar yra ir tokių kurie įkvėpti žinomų žmonių citatų vejasi mados ir siekia būti išskirtiniais, nevalgydami įvairių grupių produktų ar tapdami žaliavalgiais, bet kai kurie tiesiog to daryti negalėtų net ir norėdami. Laktozės netoleravimas, alergija kiaušinio baltymui, gyvūninės kilmės produktams, riešutams, kviečiams ar paprasčiausias cukraus ribojimas.. Tai itin aktualu ir mūsų mažiesiems "alergiukams". O taip norėtųsi skanėstais palepinti ne tik save, bet ir juos. Tad kaip paprasčiausiai išsikepti skanų tortą, blynus ar kitokį desertą be gliuteno, pieno, cukraus ar kiaušinių? Atsakysiu Jums šioje rubrikoje pavadinimu: Desertai alergiukams

Receptai

Avižinių dribsnių sausainiai su obuoliai

Avižinių dribsnių sausainiai su obuoliai

BE Cukraus, gliuteno, pieno

Ingredientai 10-12 sausainių 100g avižinių dribsnių (naudokite tik greito paruošimo dribsnius) 90g gluten free (mišinys be gliuteno) 1 1/2 a.š kepimo miltelių 1 1/2 a.š cinamono žiupsnelis druskos 2 š arba 28g kokosų aliejaus arba jei toleruojate pieną galima naudoti tirpintą sviestą 1 didelis kambario temperatūros kiaušinis 1 a.š vanilės ekstrakto 1/2 puodelio (120ml) agavų sirupo 1 puodelis (125g) smulkiais gabaliukais pjaustyto obuolio (aš naudojau 2 vidutinius iš sodo)

Paruošimas Sumaišykite sausus ingredientus: avižinius dribsnius, miltų mišinį, kepimo miltelius, cinamoną ir druską dubenyje. Atskirame inde išplakite kiaušinį, kokosų aliejų arba sviestą, bei vanilės ekstraktą. Supilkite agavų sirupą. Skystą masę supilkite į miltų ir dribsnių mišinį, ir gerai sumaišykite. Suberkite smulkiai pjaustytus obuolius. Palaikykite šaldytuve apie 30min. Įkaitinkite orkaitę iki 170C, ant skardos išklokite kepimo popierių, tešlą dėkite į 12 vienodo dydžio apvalių kamuolių, kuriuos vėliau paspauskite kad pasidarytų sausainių forma. Kepkite orkaitėje apie 13-15min, paskui dar palaikykite orkaitėje apie 10min kad pastovėtų. SVARBU: nepadauginti dribsnių ir miltų kiekio, nes tuomet sausainiai taps sprangūs.

rudeniškas Moliūgų ir obuolių pyragas

rudeniškas Moliūgų ir obuolių pyragas

BE pieno, cukraus

Ingredientai 400 g burokine tarka tarkuoto moliūgo; keletas didelių obuolių (galima dėti ir daugiau); apie 100 g mėgstamų džiovintų vaisių (aš dejau slyvų, figų ir datulių); saujelė pasmulkintų graikinių riešutų; keletas žiupsnelių sėklų mišinio (galima naudoti vienos rūšies pvz. moliūgų) papuošimui; 3-4 v. š. romo (juo užpilti džiovintus vaisius ir geriausia šiek tiek palikti, kol susigers); 2 kiaušiniai; 1 a. š. kepimo miltelių; maždaug pusė stiklinės miltų (aš naudoju pilno grūdo speltų miltus) – reikia stebėti tešlos konsistenciją, ji turėtų išlikti gana skysta, tačiau nepavandenijusi, tarkuotą moliūgą ir obuolius šiek tiek paspaudžiau, kad būtų mažiau sulčių

Paruošimas Burokų trintuve sutarkuoti moliūgą ir obuolius, sudėti mirkytus džiovintus vaisius (kartu su romo likuču, kuris nespėjo susigerti) ir riešutus. Maišant sudėti šiek tiek paplaktus kiaušinius, gerai išmaišius palaipsniui berti miltų ir kepimo miltelių mišinį. Tešlą supylus į skardą apibarstyti sėklų mišiniu. Kepti 180'C įkaitintoje orkaitėje maždaug 35-40 minučių, kol gražiai apskrus. Pyragas būna drėgnas ir sotus, tiesiog tobulas ryte prie arbatos puodelio. Skanaus!

Moliūgų, morkų saldainiai

Moliūgų, morkų saldainiai

BE PIENO, GLITIMO, KIAUŠINIŲ, RIEŠUTŲ

Ingredientai ~40 gab. 500g. moliūgo (be žievės ir sėklų) 500g. morkų (nuluptų) 130g. želatinos 1 apelsinas 2 citrinos cukraus pagal poreikį

Paruošimas Morkas ir moliūgą sutarkuokite bulvine tarka. Į masę sutarkuokite vieno apelsino žievelę (MANO PATARIMAS jei nesinori kad labai jaustųsi, tarkuokite mažiau). Įspauskite to pačio apelsino ir citrinų sultis, jei nemėgstate rūgščiau 1vnt citrinos keiskite 1vnt apelsino sulčių. Įberkite cukraus pagal skonį. Viską gerai išmaišykite. Tuo tarpu išbrinkinkite 130g želatinos ir pavirkite atskirai. Kiek atvėsusią želatina supilkite į puodą su morkų, moliūgų mase ir dėkite virti ant silpnos ugnies. Kai 3 kartus sukunkuliuos išjunkite, neleiskite pervirti nes bus neskanu. Masę supilkite į skardą (aš naudojau 35x20x5cm stačiakampę stiklinę kepimo formą) ir atvėsusią dėkite į šaldytuvą. Po 4-5val masė jau turėtų būti sustingusi. Geriausia daryti vakare, nes ryte jau galėsite ragauti. Ištraukę iš šaldytuvo sustingusią masę, pjaustykite norimos formos ir dydžio gabalėliais. PATARIMAS: galite daryti tik morkų arba tik moliūgų saldainius, tuomet imkite 1kg pasirinktos daržovės ir viską darykite tą patį. Saldainius galite pabarstyti smulkintais riešutais arba kokosų drožlėmis, tikri smalyžiai galite apvolioti cukraus pudra. Skanaus!

Trukmė 1val

Bananinis chia pudingas

Bananinis chia pudingas

BE PIENO, GLITIMO, KIAUŠINIŲ, RIEŠUTŲ

Ingredientai 2-3 porc. Aukščiausios kokybės kokosų pienas (galima keisti ir kitu augaliniu, tačiau svarbu kad būtų pienas o ne pieno gėrimas); vienas didelis arba 2 maži bananai; chia sėklų 5 v.š.; 2 v.š klevų arba agavų sirupo; 1/2 a.š. vanilės esencijos

Paruošimas Pieną, sirupą bei esenciją išplakti; bananą sutrinkite šakute arba blenderiu,ir banano tyrelę sumaišykite su pienu, dėkite chia sėklas ir gerai išmaišykite, kadangi aš visada skubu pora kart prasuku blenderiu :)) Masę supilstykite į indelius ir dėkite į šaldytuvą. Po 2-3val galite skanauti. Papuošti galite kokosų drožlėmis arba pagardinti mėgstamomis uogomis ar vaisių tyre. Skanaus!

Trukmė 10-15min

Braškinis raw tortas (Vegan)

Braškinis raw tortas (Vegan)

BE GLIUTENO, PIENO, KIAUŠINIŲ

Ingredientai 8-10porc 1/2 puodelio migdolų riešutų (galite keisti avižiniais dribsniais) 1/2 puodelio mirkytų datulių (galima naudoti nuplautas slyvas ar mirkytus abrikosus) truputis druskos tarkuotos imbiero šaknies (pasirinktinai) Užpilui ant pagrindo: 1 1/2 puodelio anakardžių riešutų, mirkytų vandeny per naktį 2 citrinų sulčių 1-2 a.š. vanilės esencijos lašų 1/3 puodelio kokosų sviesto, ištirpdyto karšto vandens vonelėje 1/3 puodelio skysto medaus 1 1/2 puodelio braškių (tinka ir kitos šaldytos ar šviežios uogos) (jei dėsite rūgščias uogas pvz. spanguoles, nedėkite citrinos sulčių)

Paruošimas - Į virtuvinį kombainą sudedame pagrindui skirtus ingredientus ir malame iki pageidaujamo smulkumo. Geros konsistencijos tešla turi būti lipni ir minkšta. Tortui pasirinktą skardą ar dubenį patariu iškloti maistine plėvele. Tuomet į tortui skirtą indą sukrėskite visą masę ir gerai paspausdami išklokite visą dugną torto pagrindą, kol vienodai pasidengs. - Ištirpdome kokosų sviestą karšto vandens vonelėje ir kartu su mirkytais anakardžiais dedame į virtuvinį kombainą (arba indelį, kuriame su blenderiu malsime), supilame vanilės esenciją, medų, citrinos sultis ir malame iki visiškai vientisos masės. Skonis išties primena purią varškės masę. - 2/3 anakardžių masės supilame ant torto pagrindo. - Į likusią anakardžių masę suberiame šaldytas ar šviežias smulkintas uogas, ir sumalame iki vientisos masės (ar sublenderiuojame). Uogų tyrelę supilame ant baltosios anakardžių masės, išlyginame paviršių. Dedame į šaldymo kamerą ir laikome iki kol sustings. Prieš valgymą, išimti iš kameros 30 minučių prieš (tortą lengvai išimsite iš indo paėmus už plėvelės kraštų). Skanaus!

Trukmė Paruošimas: ~30min

Šokoladinis tortas (Vegan)

Šokoladinis tortas (Vegan)

BE GLIUTENO, PIENO, RIEŠUTŲ, KIAUŠINIŲ

Ingredientai 8-12 porc. Sausi ingredientai biskvitui: 3 puodeliai avižų miltų be gliuteno 1 1/3 puodelio nesaldintos kakavos miltelių 2 a.š kepimo miltelių 1/2 a.š juros druskos Šlapi ingredientai biskvitui: 1 1/4 puodeliai vandens 1 puodelis augalinio pieno (avižų, sojos, aš naudojau kokosų) 1/4 puodelio + 2 š. ištirpinto kokosų aliejaus 1/2 puodelio kokosų cukraus 1/2 puodelio aukščiausios kokybės klevų sirupo 2 a.š vanilės ekstrakto Torto glajui reikės: 450g (3 3/4 puodelio) cukraus pudros 3 š. veganinio sviesto 4 š. sojos pienos (arba kito augalinio) 1 š. vanilės ekstrakto 3 š. kakavos miltelių

Biskvito paruošimas Įkaitinkite orkaitę iki 175C, torto formą ištepkite kokosų aliejumi ir apibarstykite kakavos milteliais ir padėkite į šalį. - Tuomet į didelį dubenį suberkite visus sausus ingredientus: avižų miltus, kakavą, kepimo miltelius bei druską, padėkite į šalį. - Kitame stikliniame inde supilkite vandenį ir pieną, bei įdėkite pašildyti į mikrobangų krosnelę apie 10sek, kad šiek tiek sušiltų. Tuomet vidutinio dydžio dubenyje suplakite visus šlapius ingredientus: vandenį su pienu, kokosų aliejų, cukrų, klevų sirupą ir vanilę. Išplakite iki puikios konsistencijos, kad masė būtų vientisa. Tuomet ją supilkite ant sausos masės ir maišykite tol kol neliks gumulėlių. Supilkite masę į jau paruoštą skardą, kelis kartus smarkiau trinktelkite į stalą, kad nebūtų oro burbuliukų, dėkite atsargiai į orkaitę ir kepkite apie 25min. Praėjus 20min galite patikrinti su dantų krapštuku (tiesiog beskite į viduriuką, ištraukus pagaliuką jis turi būti švarus ir sausas). Ištraukus biskvitą padėkite atvėsti į šalį, o per tą laiką pasigaminkime glajų.

Glajaus paruošimas Cukraus pudrą, kambario temperatūros sviestą, augalinį pieną, kakavą bei vanilės ekstraktą plakite mikseriu kol masė taps vientisa ir tirštos konsistencijos, jei Jums atrodo per tiršta galite pilti šiek tiek daugiau pieno.

Torto paruošimas Gražiai ir atsargiai išimkite biskvitą iš formos, aš dažniausiai uždengiu (užvožiu formą) lėkšte ir apverčiu. Tuomet perpjaukite pusiau padalindami biskvitą į du blynus ir pertepkite apatinį glajumi, tada uždėkite viršutinį ir aptepkite likusia glajaus mase, Puoškite ir dekoruokite kaip tik fantazija leidžia ir dėkite atvėsti. Tačiau dažniausiai maniškiai labai nekantrūs ir tortą pjauname praėjus kelioms minutėms. Skanaus ;)

Trukmė 1 - 1,5val